سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت سه تن شفاعت می کنند : پیامبران، سپس دانشمندان و پس از آن شهیدان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 

 

پنجره ای رو به باغ

السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة

با اجازه دوستان از این پس حقیر  با بضاعة مزجاة خود در خدمت خواهم بود تا انشاء الله وسیله ای باشیم در کنار دوستان برای رسیدن به خیرها و نیکی ها.

یکی از مهمترین مسایل زندگی فرد و جامعه، ازدواج است. مجرد بودن، بلای بسیار بزرگی است. این بلا، ابعاد مختلفی دارد که به نظر من کارشناسان فقط روی برخی ابعاد عمومی آن که همه درگیر آن هستند کار کرده اند. کسی روی ابعاد خاص آن که فقط افراد خاصی با آن درگیرند کار نکرده است.... این نکته را فعلاً سر بسته میگذارم.

تا چند پست آینده انشاء الله روی صحبت حقیر با دوستان مجرد است. منظورم از مجرد، اعم از کسانی است که اصلاً ازدواج نکرده اند یا کسانی که ازدواج کرده اند اما هنوز احساس نیاز می کنند. روی سخن بنده با افرادیست که مایه های مذهبی و دینی در درونشان وجود دارد و از اثر تجرد بر ایمان خود می ترسند. وگرنه آنهایی که خود را در برابر خداوند مسئول اعمال خود نمیدانند، حساب دیگری دارند و از ما جدایند.

اگر از بنده بخواهند مجرد بودن را در یک جمله تعریف کنم، عرض خواهم کرد: کل یوم عاشورا، کل ارض کربلاء.
به هیچ حدی کمتر از جمله بالا، برای بیان حال و هوای مجردی، قائل نیستم. بیخود نیست که فرموده اند هر کس ازدواج کند نصف دین خود را حفظ کرده است.

درمان اصلی این بلای بسیار بزرگ، ازدواج کردن است. اما اگر از بلای مجرد بودن در رنج هستید، باید یکسری اقدامات فوری به عمل آید تا به طور اورژانسی علی الحساب فعلاً مقداری در حاشیه امن قرار بگیرید.

برای این کار، توصیه های زیادی شده است که معمولاً اگثرش هم نتیجه چندانی نمیدهد. اما بنده اینجا میخواهم چیزی را عرض کنم که انشاء الله نتیجه سطح بالا می دهد.

1- روزانه 7 الی 10 لیوان عرق کاسنی بخورید. عرق کاسنی میل جنسی آدم را تا حد صفر کاهش می دهد (تجربه شخصی). هر چه بیشتر بخورید بهتر است. پیشنهاد میکنم دیگر آب نخورید. هر وقت تشنه شدید، عرق کاسنی بخورید (کمتر از 7 لیوان در روز نشود). عیب این کار در هزینه آن است. چون برای مصرف عرق کاسنی در این حد، هزینه ماهانه زیادی صرف می شود. اما از میخواهید به هر قیمتی تا وقت ازدواج، از آثار سوء بلای تجرد تا حد مطلوبی در امان بمانید پرداخت این هزینه ارزش دارد.

2- روزانه 45 دقیقه ورزش کنید. طوری که در این مدت حداقل 30 دقیقه، قلب شما با ضربان 145 ضربه در دقیقه بتپد. این کار باعث می شود شما کنترل بسیار بیشتری روی جنبه احساسی و عاطفی خود داشته باشید و تحت تأثیر آنها قرار نگیرید. این ورزش نباید قطع شود. حداکثر مدتی که شما مجاز به ورزش نکردن هستید، 3 روز در هفته است. بهترین حالت، ورزش هر روز است. اگر نشد، یک روز در میان.

و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: یکشنبه 92/1/25 ::: ساعت 4:47 عصر :::   توسط محمود 
    نظرات شما: نظر